تقييم جودة الخدمات المصرفية الإلكترونية في المصرف التجاري السوري
AL-Furat University Journal for Resarches and Scientific Studies
2010, Volume 1, issue 3,pp 288-307| Cite as
Evaluation of E-Services Quality In The Commercial Bank Of Syria
authors
Sobhi AL.mohammed,Hussein Ibrahim, Suleyman AL.Hamad
Abstract

The world has witnessed a revolution in information technology and its uses in the trade of banking services, which led to increased competition in the banking market, and increased attention to the quality of banking services as one of the most important magazines achieving competitive advantage. We have through this research study and evaluate the quality of banking services-mail, through a field study to assess the perceived quality of clients dealing with the electronic services at the Commercial Bank of Syria, indicating that the electronic services provided by the Commercial Bank of Syria are not up to the level required, and then were introduced of recommendations and proposals from which to raise the quality of service in the Commercial Bank of Syria.

الكاتب
صبحي المحمد, حسين إبراهيم, سليمان الحمد
الملخص

 شهد العالم ثورة كبيرة في مجال تكنولوجيا المعلومات واستخداماتها في تقديم الخدمات المصرفية، الأمر الذي أدى لزيادة حدة المنافسة في سوق العمل المصرفي، وزيادة الاهتمام بجودة الخدمات المصرفية كأحد أهم مجالات تحقیق الميزة التنافسية. ومن خلال هذا البحث نحاول تقييم مستوى جودة الخدمات المصرفية الإلكترونية (الخدمات المدركة لدى العملاء المتعاملين مع المصرف التجاري السوري)، وتبين أن الخدمات الإلكترونية التي يقدمها المصرف التجاري السوري لا ترقى للمستوى المطلوب، وتم تقديم مجموعة من التوصيات والمقترحات التي يمكن من خلالها رفع مستوى جودة الخدمة المصرفية في المصرف التجاري السوري.

الكلمات المفتاحية: الخدمة المصرفية، الخدمات الإلكترونية، جودة الخدمة