authors |
Sobhi AL-Mohammed , Hussein , Ibrahim ,Suleyman AL- Hamad |
Abstract |
There is no doubt that services quality are a competitive advantage pursued by all organizations and bodies to achieve the aim of enhancing the competitiveness and access to the largest market share possible, the application process and distribution methods are the most important factors affecting the service quality which makes it one of the most important areas of comparative advantage, the research study the difference between the services quality in each of the traditional distribution and e-distribution in Commercial Bank of Syria, and tested differences in the averages for the quality dimensions of the traditional distribution and e-distribution, the study shows the low level of service quality in the bank and the lack of significant differences between the services quality in the traditional distribution and e-distribution. As a set of recommendations to raise the level of quality in services of the bank |
الكاتب |
صبحي المحمد, حسين إبراهيم, سليمان الحمد |
الملخص |
لا شك أن الجودة في الخدمات تشكل ميزة تنافسية تسعى جميع المنظمات والهيئات لتحقيقها، بهدف تعزيز القدرة التنافسية والحصول على أكبر حصة سوقية ممكنة، وتعد إجراءات التقديم وطرق التوزيع من أهم العوامل المؤثرة في جودة الخدمة الأمر الذي يجعلها أحد أهم مجالات التميز، وقد تم من خلال البحث دراسة الفرق بين جودة الخدمات في كل من التوزيع التقليدي والإلكتروني في المصرف التجاري السوري، وتمت اختبارات فروق المتوسطات لأبعاد الجودة الخمسة لنوعي التوزيع التقليدي والإلكتروني، وتبين ضعف مستوى جودة الخدمات في المصرف وعدم وجود فروق جوهرية بين جودة الخدمات في التوزيعين التقليدي والإلكتروني. كما تم تقديم مجموعة من التوصيات لرفع مستوى الجودة في خدمات المصرف. |
Alfurat University @ 2024 by SyrianMonster | All Rights Reserved