authors |
Dr. Ismail Ali Al Omari - Faculty of Education ,Al Furat University |
Abstract |
The researcher used analytical descriptive application . He used the questionnaire on sample consisted of 3 domains and 83 items. This research applied on 397 schools in Al Hassaka city. The research results:
1- The extant of applying digital administration in the secondary education in Al Hassaka city from the point of teacher s view is lesser of average.
2-The extant of applying digital administration in the secondary education in Al Hassaka city from the point of teacher s view at planning is lesser of average.
3-The extant of applying digital administration in the secondary education in Al Hassaka city from the point of teacher s view at executing is lesser of average.
4-The extant of applying digital administration in the secondary education in Al Hassaka city from the point of teacher s view at infrastructure is lesser of average.
5-There are no statistically significant differences between male and female at the extant of applying digital administration in the secondary education in Al Hassaka city.
6- There are no statistically significant differences between years of experiences at the extant of applying digital administration in the secondary education in Al Hassaka city.
Key word: digital administration – the schools of secondary education
|
الكاتب |
د.إسماعيل العمري - جامعة الفرات - كلية التربية |
الملخص |
يهدف البحث الحالي إلى التعرف على مدى تطبيق الإدارة الرقمية في مدارس التعليم الثانوي العام في الحسكة من وجهة نظر المدرسين ، وقد استخدم الباحث المنهج الوصفي التحليلي ، وتم اعتماد الاستبانة أداة للبحث, وتوزعت على ثلاثة محاور ,وشملت (38) بنداً. وقد طبقت على عينة من مجتمع البحث بلغ عددها 397 مدرساً في مدارس الحسكة وقد خلص البحث إلى نتائج من أهمها :
1-إن مدى تطبيق الإدارة الرقمية في مدارس التعليم الثانوي العام في الحسكة من وجهة نظر المدرسين هي أقل من المتوسط .
2- ان مدى تطبيق الإدارة الرقمية في مدارس التعليم الثانوي العام في الحسكة من وجهة نظر المدرسين في مجال التخطيط اقل من المتوسط
3- ان مدى تطبيق الإدارة الرقمية في مدارس التعليم الثانوي العام في الحسكة من وجهة نظر المدرسين في مجال التنفيذ أقل من المتوسط
4- ان مدى تطبيق الإدارة الرقمية في مدارس التعليم الثانوي العام في الحسكة من وجهة نظر المدرسين في مجال البنية التحتية اقل من المتوسط
5- لا توجد فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسط درجات الذكور والإناث في مجال تطبيق الإدارة الرقمية في مدارس التعليم الثانوي العام في الحسكة .
6- لا توجد فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسط درجات تطبيق الإدارة الرقمية في مدارس التعليم الثانوي العام في الحسكة تبعاً لعدد سنوات الخبرة.
الكلمات المفتاحية: الإدارة الرقمية ، مدارس التعليم الثانوي في الحسكة .
|
Alfurat University @ 2025 by SyrianMonster | All Rights Reserved